MUN-GO
MUN-GO on raumalainen, vuonna 2004 alkanut musiikkiprojekti/bändi, jonka tavoitteena on auttaa ja kannustaa ihmisiä selviytymään elämän vaikeuksista musiikin keinoin.
Nimensä se on saanut pienestä mangusteihin kuuluvasta nisäkkäästä mungosta, joka urheasti taistelee käärmeitä vastaan ja on tunnettu mm. kyvystään voittaa kuningaskobra. MUN-GO kuvastaa siis symbolisesti hyvän taistelua pahaa vastaan ja uskoa positiiviseen lopputulokseen.
Bändin nimi kirjoitetaan isoilla kirjaimilla, mikä kuvastaa sitä, että kaikki MUN-GOn jäsenet ja fanit ovat yhtä arvokkaita. Väliviiva bändin nimessä kertoo siitä että heikonkin hetken ja häviön jälkeen voi aina nousta uudelleen ylös.
Musiikkityylinä on itsekeksitty termi Kannustusmusiikki ja biisien pohjana on 80-luvun Hard Rock ja Heavy Metal. Vaikutteita otetaan kuitenkin ihan mistä vaan, sillä pääasia on että biisit toimivat.
Esikuvabändeinä ovat mm. Dingo, Manowar, Bon Jovi, Europe, Van Halen, Popeda, Iron Maiden, W.A.S.P ja Twisted Sister.
MUN-GO:sta on tulevaisuudessa tarkoitus kasata toimiva livebändi. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä projektin vetäjä Mikael Kivivuoreen. Yhteystiedot löytyvät MUN-GON kotisivuilta http://www.mun-go.com eli "vee vee vee piste äm uu än väliviiva gee oo piste com".
Tähän mennessä bändiltä on ilmestynyt kappaleet One Chance ja It's A Long Hard Road, joka on mukana myös "Rauman Parhaat Biisit 2011" -levyllä.
Vaikka MUN-GO on bändi, se on ennenkaikkea asenne:
- Älä luovuta!
- Usko itseesi!
- Sinä pystyt siihen!
- Vaikka on vaikeaa, sinä selviydyt!
- Koskaan ei ole liian myöhäistä!
- Ansaitsen olla onnellinen!
- Ja kaikkein tärkeimpänä: Aina on toivoa! Vaikka miten näyttää pahalta ja kaikki toivo on mennyt, sinä pelastut kyllä. Pilvenkin takana on aina aurinko.